index del forum de Forum de la Plataforma Jovenil Valencianista Forum de la Plataforma Jovenil Valencianista
www.pjvalencianista.org
 
 FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d\'UsuarisGrups d\'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessio per a vore els teus mensages privatsInicia una sessio per a vore els teus mensages privats   Iniciar SessioIniciar Sessio 

L'Aula de Pensament

 
Publicar un tema nou   Respondre en el tema    index del forum de Forum de la Plataforma Jovenil Valencianista -> General
Vore tema anterior :: Vore tema seguent  
Autor Mensage
El Chè
Moderador i membre de la PJV
Moderador i membre de la PJV


Registrat: 14 Gin 2008
Mensages: 748

MensagePublicat: Dc Jul 23, 2008 6:05 pm    Assunt: L'Aula de Pensament Respondre citant

El contengut dels cursos de l'Aula de Pensament organisats per la Plataforma Jovenil Valencianista, fan un parentesis estiuenc, en el que continuarém fent reflexions sobre els punts filosofics en la cinematografia comercial. Aixina que d'una manera ludica continuarém les classes en un agradable cine d'estiu a l'aire lliure. Com hem fet fins ara, els dimarts a les 21:00 en Loriguilla.

En este primer tram hem reflexionat sobre Platon i Aristoteles, comprenent les molt semblants pero diferents versions de l'existencia de dos mons el material i el metafisic. Real/falç, Rao/mentira,... si hi ha una frase que poguera resumir aço tal volta seria: "¿Quànt de temps estarà separada la ment del meu cos, desapareixerà el pesar, i podré retornar per a capitular conseguint estar sense pena ni problema?".


Editat per ultima volta per El Chè el Dc Jul 23, 2008 6:15 pm, editat 1 volta en total
Tornar damunt
Vore perfil de l\'usuari Enviar mensage privat
El Chè
Moderador i membre de la PJV
Moderador i membre de la PJV


Registrat: 14 Gin 2008
Mensages: 748

MensagePublicat: Dc Jul 23, 2008 6:14 pm    Assunt: Respondre citant

Els dimarts a les 21:00 en Loriguilla Urbanisacio la Reva.

Per la nacional A-3 per l'eixida 339, la primera rotonda a la dreta.

La parada del tren està a 100 metros.

Qui vullga vindre pot comentar-ho als administradors del forum i quedarém per a anar.
Tornar damunt
Vore perfil de l\'usuari Enviar mensage privat
Valencianiste



Registrat: 14 Gin 2008
Mensages: 791
Ubicacio: Russafa

MensagePublicat: Dc Jul 23, 2008 6:18 pm    Assunt: Respondre citant

Sense cap dubte, l'Aula de pensament es una grandissima iniciativa. aplauso aplauso aplauso aplauso
_________________
Valencia Milenaria - Blau Indòmit
Relats de Terror - Va de postres!
Tornar damunt
Vore perfil de l\'usuari Enviar mensage privat Visitar pagina web de l\'autor
El Chè
Moderador i membre de la PJV
Moderador i membre de la PJV


Registrat: 14 Gin 2008
Mensages: 748

MensagePublicat: Dc Jul 23, 2008 6:36 pm    Assunt: Respondre citant

En resum de les primeres classes, es que:

Platon:
Utilisant el Mit de la Caverna, introduix la seua idea de que el cos no es mes que una lligadura per a l'ascencio al coneixement. Som i coneguem lo que som capaços de vore, pero hem de saber buscar mes alla, desglosar el mon i els problemes, preguntar-nos el cóm, el perqué, quàn, quànt, a on, cóm,...

Aristoteles (el seu discipul) es mes concret, s'alimenta de les cultures asiatiques, orientals i occidentals proximes, aplegant a la conclusio rotunda i actual de que sí que existixen dos mons, pero estan lligats.
El concepte del ser, el ser en potencia, el moviment,... crea la terminologia,... en fi el pare de la filosofia.

A qué aplegar: ¿El valencianisme te rao? ¿te sentit? ¿qué podem fer?... Ya estem besllumenant algunes respostes ad estes preguntes.

Si el sentiment fa una Nacio i la Nacio te dret a decidir sobre sí, es en conseqüencia el sentiment el que decidix sobre sí. (Sentiment de Terra, sentiment de Llengua).
Tornar damunt
Vore perfil de l\'usuari Enviar mensage privat
Ganchut
Administrador i membre de la PJV
Administrador i membre de la PJV


Registrat: 13 Gin 2008
Mensages: 1620
Ubicacio: Malva-Rosa

MensagePublicat: Dc Jul 23, 2008 8:51 pm    Assunt: Respondre citant

no desveles mes coses que si no no fara falta que l gent vinga El_chè Laughing
_________________
*|= En el meu poble no caguen en pena.

________
Soci 230 de la PJV
Tornar damunt
Vore perfil de l\'usuari Enviar mensage privat Visitar pagina web de l\'autor
Mostrar mensages d\'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre en el tema    index del forum de Forum de la Plataforma Jovenil Valencianista -> General Totes les hores son GMT
Pagina 1 de 1

 
Canviar a:  
No pots publicar nous temes en este forum
No pots respondre en temes en este forum
No pots editar els teus mensages en este forum
No pots borrar els teus mensages este forum
No pots votar en les enquestes en este forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group - PJV
Traduccio en Llengua Valenciana