Dia escolar de la pau i la no violencia
Hui, 30 de giner es celebra el Dia escolar de la pau i la no violencia, que des de 1993 està reconegut per la ONU, a pesar de que es celebra des de 1963. Ademes, s’ha elegit este dia per a commemorar la mort d’un home que va lluitar tota la seua vida per la pau, i que moltes voltes a l’elegir persones en les que agarrar eixemple, s’oblidem d’ell, i mirem com a espills a Cristianos Ronaldos o Brads Pitts. Est home del que parlem es Mathatma Gandhi.
Mathatma Gandhi, va organisar la resistencia no violenta contra el colonialisme angles. Despres de l’independencia de l’India, va intentar de frenar les confrontacions entre els hindus i els musulmans, ya que els britanics posaren com a condicio que l’India fora dividida per dos Estats, India i Pakistan. Est home va ser capaç de movilisar a millons de persones, sense l’utilisacio de la violencia.
Per aixo celebrem este dia, o millor dit el celebren els escolars, on en l’escola fan diversos actes a favor de la pau, on el mensage basic de dit dia es “l’amor universal, la no violencia i la pau. L’amor universal es millor que l’egoisme, la no violencia es millor que la violencia, i la pau es millor que la guerra”.
Els chiquets en este dia, manen un mensage als dirigents del mon, un mensage que ha de ser d’esperança, pero que desgraciadament els dirigents mundials ignoren per complet, ya que els mateixos chiquets que hores abans han estat fent qualsevol acte en el colege, despres arriben a casa, i lo primer que veuen en la tele, son atentats, guerres, violencia i mes violencia, i aixina se pasen 364 dies mes del any, fins que torna a arribar tal dia com hui.
Ademes, hem de denunciar que desgraciadament este dia a on els chiquets demanen la pau, molts atres chiquets estan treballant moltes hores diaries, per un salari que no els dona practicament ni per a menjar, debilitant-se dia a dia, i veent com l’infancia que atres hem pogut fruir, ells no l’han tingut, mentres nosatros jugavem, un chiquet d’un pais del tercer mon, possiblement estava fent els joguets en els que nosatros estavem jugant.
Per aixo, el poble ha de dir ¡PROU!, i fer aplegar a la societat dormida un mensage, de que no volem mes violencia, perque els chiquets que fan estos actes en els coleges demanant la pau, son el futur, pero si no els guiem nosatros i no els donem l’eixemple, possiblement se convertixquen en uns anys en mes ments dormides i adoctrinades al servici dels governants mondials, i voran les guerres i la violencia com a algo cotidia, com passa a la majoria de la poblacio, per aixo, per a finalisar est articul, volia fer una pregunta, ¿Quants sabieu que hui era el dia escolar per la pau i la no violencia?, reflexioneu si podeu fer mes per conseguir viure en una societat en pau i sense violencia.
PJV-DENUNCIA SOCIAL.


